Uwolnij potencjał swojej firmy
Dowiedz się, jak możemy pomóc zwiększyć sprzedaż, podnieść satysfakcję Klientów i wspierać Twoje cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny, który ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i zmniejszenie ilości odpadów. Nowe regulacje dotyczą przedsiębiorców oraz dystrybutorów zajmujących się wprowadzaniem i/lub sprzedażą produktów w opakowaniach nadających się do ponownego użytku, takich jak butelki PET, butelki szklane czy puszki aluminiowe.
W zależności od wielkości powierzchni sklepu lub hurtowni przedsiębiorcy będą zobowiązani do różnych działań związanych z systemem kaucyjnym:
Mniej niż 200 m² – obowiązek pobierania kaucji za butelki. Możliwość, ale nie obowiązek, uczestniczenia w zwracaniu kaucji, jeśli ktoś przyniesie puste opakowania.
Więcej niż 200 m² – obowiązek zarówno pobierania kaucji, jak i jej zwrotu klientom, którzy oddają butelki oraz przyjmowania opakowań od klientów.
Więcej niż 2000 m² – dodatkowy obowiązek prowadzenia na własny koszt segregacji opakowań, w których sprzedawane są towary.
Aby wesprzeć przedsiębiorców w przygotowaniu się do nowych regulacji, oferujemy specjalną propozycję – ofertę finansowania recyklomatów. Posiadanie takiego urządzenia pomoże usprawnić przyjmowanie opakowań zwrotnych i zarządzanie kaucjami, bez konieczności rozbudowy zaplecza sklepowego czy tworzenia dodatkowych kolejek.
Dzięki temu rozwiązaniu system kaucyjny stanie się prostszy i wygodniejszy zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla klientów.