
LIKWIDACJA SZKÓD AGRO W TU GENERALI
Pamiętaj!
Zgłoszenie szkody do Towarzystwa powinno nastąpić niezwłocznie i nie później niż w ciągu 3 dni od zdarzenia.
Jeśli posiadasz AGROCASCO w TU Generali szkodę możesz zgłosić korzystając z formularza lub telefonicznie
Podczas zgłaszania szkody koniecznie podaj poniższe informacje:
- data powstania szkody,
- miejsce zdarzenia,
- numer seryjny maszyny/ urządzenia,
- numer umowy finansowania,
- numer polisy,
- opis szkody z podaniem jej przyczyny, jak możesz załącz do maila zdjęcia,
- jeśli to możliwe, szacowaną wartość szkody,
- dane kontaktowe do siebie: mail, nr telefonu.
W ciągu 7 dni roboczych Towarzystwo Ubezpieczeniowe przesyła wykaz dokumentacji wymaganej do uzupełnienia oraz przeprowadza oględziny uszkodzeń. Oględziny są przeprowadzane tylko w najbardziej skomplikowanych szkodach, większość szkód jest likwidowana na podstawie nadesłanych przez poszkodowanego zdjęć.
Towarzystwo Ubezpieczeniowe ma obowiązek wydać decyzję w ciągu 30 od dnia zgłoszenia szkody o ile otrzyma wszystkie niezbędne dokumenty (jeśli nie otrzyma w tym czasie wszystkich dokumentów ma obowiązek wydać decyzję w ciągu 14 dni od otrzymania ostatniego niezbędnego dokumentu).
Wykaz niezbędnych dokumentów: umowa finansowania, faktura zakupu sprzętu, zdjęcia uszkodzeń, uprawnienia kierującego maszyną, kosztorys naprawy, faktura końcowa naprawy, ewentualne dodatkowe dokumenty o które poprosi likwidator szkody.
a
Ważne!
Szybka ścieżka likwidacji szkód:
- Dla drobnych szkód o wartości do 7000 PLN (np.: zarysowania, wgniecenia, pęknięcia, przewody, szyby, opony, lusterka, maski, lampy, błotniki) Generali wprowadziło szybsze i prostsze postępowanie.
- Nie musisz wnioskować o wystawienie upoważnienia do obioru odszkodowania.
- Możesz rozliczyć szkodę według kosztorysu Generali bądź przedstawionych do Generali faktur.
- Samodzielnie wybierasz serwis naprawczy, który będzie dokonywał naprawy. Rekomendujemy korzystanie z autoryzowanych serwisów producenta.
a
Pozostałe szkody:
- Samodzielnie wybierasz serwis naprawczy, który będzie dokonywał naprawy. Rekomendujemy korzystanie z autoryzowanych serwisów producenta.
- Abyś mógł zlecić naprawę przedmiotu, który finansujemy musimy wystawić na Ciebie upoważnienie. Taki dokument przygotuje dla Ciebie nasz Broker WTW po tym gdy wyślesz uzupełniony FORMULARZ „Zgłoszenie szkody/Wniosek o upoważnienie” na adres mailowy szkody.agro@willistowerswatson.com.
- Przeprowadzenie naprawy będzie możliwe dopiero po zaakceptowaniu przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe przedstawionego kosztorysu.
- W przypadku szkody częściowej, warunkiem wypłaty odszkodowania jest przedstawienie faktury dokumentującej naprawę (po akceptacji kosztorysu).
- W przypadku szkody całkowitej po otrzymaniu decyzji w sprawie oraz uzyskaniu informacji na temat zagospodarowania pozostałości, będziemy rozliczać naszą umowę finansowania.
W przypadku pojawienia się dodatkowych pytań i potrzeby kontaktu z brokerem, prosimy o kontakt pod numerem telefonu: +48 22 458 56 13.