Szkody w majątku

LIKWIDACJA SZKÓD MAJĄTKOWYCH ALLIANZ

Jeśli posiadasz polisę w Allianz, szkodę możesz zgłosić na dwa sposoby:

MAILOWO

Wypełnij FORMULARZ i prześlij na adres szkody_gospodarcze@allianz.pl. Jeśli posiadasz zdjęcia uszkodzeń, również je załącz.

TELEFONICZNIE
+48 224 224 224

Pracownik infolinii, poprosi Cię o podanie: danych osobowych, numeru umowy pożyczki lub leasingu, daty i miejsca zdarzenia, okoliczności w jakich doszło do szkody, zakresu uszkodzeń.

Podczas zgłaszania szkody koniecznie podaj poniższe informacje:

  1. data powstania szkody,
  2. miejsce zdarzenia,
  3. numer seryjny maszyny/ urządzenia, adres i typ nieruchomości (dla nieruchomości)
  4. numer umowy finansowania,
  5. numer polisy,
  6. opis szkody z podaniem jej przyczyny, jak możesz załącz do maila zdjęcia,
  7. jeśli to możliwe, szacowaną wartość szkody,
  8. dane kontaktowe do siebie:  mail, nr telefonu.

W ciągu 7 dni roboczych Towarzystwo Ubezpieczeniowe przesyła wykaz dokumentacji wymaganej do uzupełnienia oraz przeprowadza oględziny uszkodzeń. Oględziny są przeprowadzane tylko w najbardziej skomplikowanych szkodach, większość szkód jest likwidowana na podstawie nadesłanych przez poszkodowanego zdjęć.

Towarzystwo Ubezpieczeniowe ma obowiązek wydać decyzję w ciągu 30 od dnia zgłoszenia szkody o ile otrzyma wszystkie niezbędne dokumenty (jeśli nie otrzyma w tym czasie wszystkich dokumentów ma obowiązek wydać decyzję w ciągu 14 dni od otrzymania ostatniego niezbędnego dokumentu).

Wykaz niezbędnych dokumentów: umowa finansowania, faktura zakupu sprzętu, zdjęcia uszkodzeń, uprawnienia kierującego maszyną, kosztorys naprawy, faktura końcowa naprawy, ewentualne dodatkowe dokumenty o które poprosi likwidator szkody.

Ważne!

  1. Samodzielnie wybierasz serwis naprawczy, który będzie dokonywał naprawy. Rekomendujemy korzystanie z autoryzowanych serwisów producenta.
  2. Abyś mógł zlecić naprawę przedmiotu, który finansujemy musimy wystawić na Ciebie upoważnienie. Taki dokument przygotuje dla Ciebie nasz Broker WTW po tym gdy wyślesz uzupełniony FORMULARZ Zgłoszenie szkody/Wniosek o upoważnienie” na adres mailowy szkody.majatkowe@willistowerswatson.com.
  3. Przeprowadzenie naprawy będzie możliwe dopiero po zaakceptowaniu przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe przedstawionego kosztorysu.
  4. W przypadku szkody całkowitej po otrzymaniu decyzji w sprawie oraz uzyskaniu informacji na temat zagospodarowania pozostałości, będziemy rozliczać naszą umowę finansowania.

W przypadku pojawienia się dodatkowych pytań i potrzeby kontaktu z brokerem, prosimy o kontakt pod numerem telefonu: +48 22 458 56 13.